Sorte og hvide i solen!

I dag har jeg nydt at der har været smukt vejr – dejligt!

Jeg har barsel i 2½ timer om ugen og tager gerne fri enten tirsdag eller onsdag eftermiddag. Jeg havde barsel i 5 måneder (med begge mine drenge) og har så bedt om at få resten som lidt frihed i løbet af ugen… og hvor har jeg bare nydt det. Der er altid noget man er bagefter med, hvad enten man har småbørn i huset eller ej – og nu bruges den ugentlige frieftermiddag til at tage legekammerater med hjem. (som jeg ellers ikke kan nå, inden der skal laves mad og laves lektier) Vi er faktisk utroligt priviligeret med en barselsordning som den i Danmark – man kan faktisk sammensætten den lidt som man gerne selv vil. Jeg har fx en veninde som også kun brugte halvdelen af barslen og nu tager sommerferie i 6 uger hvert år – fedt.

Selvfølgelig er det også lækkert at være sammen med de små nus konstant … i et helt år, men jeg er nu glad for den valgfrie ordning.

Har i børn? og hvordan har i skruet jeres barsel sammen? eller vil gøre det?

Overskriften!!!! Rossi er hvide og jeg selv sorte 🙂

H&M nederdel, Elena Miro jakke, Acne støvler og Cos hue 

Dette indlæg blev udgivet i today og tagget . Bogmærk permalinket.

4 svar til Sorte og hvide i solen!

  1. Marianne P siger:

    Det lyder dejligt! Det er 11 år siden jeg var på barsel sidst, så der er nok ikke så meget at hente der:-)

  2. Jeg tror barselsordningen er lavet en del om, siden jeg var der?.. men det er jo så også ved at være et par dage siden, eftersom mit barn er 20 år i dag! Jeg kan såmænd ikke en gang huske, hvordan det var skruet sammen den gang. Men den valgfrie ordning er jo genial, så hver især kan tilpasse det deres egne behov og vilkår. 🙂

    • walkinrunout siger:

      Lige præcis – vi har det s.. godt!
      Jeg er også selv på den sidste del… man skal have brugt det resterende inden børnene bliver ni år… og min den mindste er lige blevet syv 😉 så jeg når ikke engang at bruge det hele 😉

Skriv et svar

